Continguts UD



Coneixent el nostre entorn

Continguts

Àrea
Conceptuals
Procedimentals
Actitudinals
Descoberta d´un mateix i dels altres.
1. Reconèixement les diferents activitats de la vida quotidiana.

2. Adquisició de les normes bàsiques de convivència i respecte als altres.

3.Adquisició d’autonomia en les activitats de la vida quotidiana.











1.Utilització del cos per expressar-se.


2. Identificació dels diferents entorns (el port, veterinari, jardí botànic, mercat).


3.Manifestació i expressió de les pròpies emocions i sentiments, utilitzant el llenguatge com a mitja d´expressió i comunicació.











1.Reconèixement d’emocions i sentiments.


2. Interès per tenir cura de l’entorn.


3. Curiositat per descobrir nous objectes.


4.Disposició per establir relacions afectives positives amb les educadores i companys.


5. Iniciativa per dur a terme activitats i jocs, participant activament, i resolent dificultats que es puguin presentar.



Descoberta de l´entorn.
1. Aplicació  formes socials (Saludar i acomiadar-nos).


2.Reconèixement de  normes bàsiques de relació i convivència.


3. Funció de diferents oficis.


4.Coneixement sobre el lloc de treball de diferents oficis.


5. Identificació  dels instruments que utilitzen en cada professió o ofici.
6. Activitats de la vida quotidiana.


7. Identificació de característiques de diferents animals i plantes.

1. Representació dels diferents oficis en la vida quotidiana.


2 Identificació d'oficis o professions.


3. Identificació i associació d’instruments de cada professió.


4.Identificació dels animals i plantes de l'entorn i en diferents mitjans.


5. Observació de situacions de la vida quotidiana.


6. Comprensió progressiva de l'entorn immediat, iniciant-se en el coneixement i l´adquisició de comportaments socials que faciliten la integració en els diferents grups socials en que participa.

1. Valoració dels diferents treballs i serveis a la comunitat.

2. Valoració i respecte del medi ambient, animals i plantes.

3. Acceptació de normes socials.

4. Curiositat pel medi físic i social, explorant les característiques d´objectes, materials i elements de l´entorn natural, preguntant i representant vivències i situacions mitjançant el joc simbòlic.





Comunicació i llenguatge.

1. Comprensió i expressió oral del vocabulari bàsic.


2. Adquisició de frases simples relacionades amb els oficis.


3. Interpretació  de cançons i dramatitzacions.


4. Discriminació dels diferents sons de nostre entorn.







1. Observació i identificació de diferents oficis i instruments relacionats.


2. Percepció i discriminació de sons similars.


3. Interpretació de cançons.


4 Reproducció de diferents situacions de la vida quotidiana.










1. Interès per participar en diferents situacions de comunicació.


2. Respecte per les interpretacions dels altres.


3. Interès a percebre
i diferenciar sons.


4. Gust i plaer per mirar contes i escoltar-los
quan l’adult els llegeix.


5. Iniciació en la descoberta i l´ús del llenguatge corporal, verbal, musical i plàstic.