UD propossades



SEQÜENCIA DIDÀCTICA UD1
Activitat d´avaluació inicial:
Activitat 1: Coneixent el nostre entorn.
Fa referència a l’entorn immediat i dona una idea dels coneixements previs que els infants tenen.
Aquesta activitat consisteix en donar als infants diferents joguines, i elements relacionats amb diferents oficis. Hi hauran unes caixes etiquetades amb diferents oficis. Els infants hauran de escollir la que considerin i posar dins els diferents objectes.
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA UD2
Activitats Inicial:
Activitat 2: Animals del mar.
Dona una idea dels coneixements previs dels infants.
Consisteix en repartir als infants  diferents animals marins de goma de peluix...Han de comentar el que sàpiguen de l’animal escollit: nom, característiques (gran, petit, color...) desprès el posarà a sobre d’un mural amb dibuixos de l’entorn marí. Al finals es deixa un temps  lliure per que juguin.
Activitats desenvolupament:
Activitat 3: Cançó dels oficis.
Fa referència al coneixement directe de l'entorn, amb aquesta activitat s’apropa als infants a la realitat.
Els infants escoltarán i ballaran la cançó dels oficis:

https://www.youtube.com/watch?v=TfJhY4W9y-c
Activitat 4: Sortida al Port.
Fa referència al coneixement directe de l'entorn, amb aquesta sortida s’apropa als infants a la realitat.
Es tracta de portar als infants al Port, serà una sortida en la que exploraran una part del seu entorn immediat, tot descobrint els seus elements .
Activitat de síntesi:
Activitat 5:
Pescadors a la Mar.
Per consolidar aprenentatges i aplicar-los.
Aquesta activitat anima  als infants a descobrir el mon dels pescadors. Els infants hauran de pescar amb ajuda de canyes realitzades manualment uns peixos plastificats i d’altres animals i fer discriminació (si son o no animals que els pescadors poden pescar, es a dir animals marins)
Activitat 6: Manualitats.
Per consolidar aprenentatges i aplicar-los.
La classe dels exploradors decorara la seva aula amb peixos realitzats per ells mateixos. Amb cd´s, gomets, cartolines, plats de cartró i amb ajuda de l'educadora els petits faran que l´aula tingui un toc de color amb animals de mar.
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA UD3
Activitat de inicial:
Activitat 7:El món vegetal per als petits botànics.

Dona una idea dels coneixements previs dels infants.
Per iniciar l´activitat s´explicarà el contè: Que tal Vegetal?

A partir d´aquí es deixen que els infants descobreixin les textures i sabors dels diferents vegetals: pastanaga, carbassó, blat de moro, pebrot vermell i verd, tomaquet.
Activitats de desenvolupament:
Activitat 8: Cançó dels oficis.
Fa referència al coneixement directe de l'entorn, amb aquesta activitat s’apropa als infants a la realitat.
Els infants escoltaran i ballaran la cançó dels oficis:

https://www.youtube.com/watch?v=TfJhY4W9y-c
Activitat 9: Sortida al Jardí Botànic.
Fa referència a un dels oficis que s’han identificat propis de l’entorn immediat on està ubicada l'escola. La sortida al Jardí Botànic permet als infants conèixer una varietat ampla de diferents tipus de plantes i de la seva cura, apropant-se d’una forma divertida a la feina del jardiner.
Activitat de síntesi:
Activitat 10: Plantant donem vida.
Per consolidar aprenentatges i aplicar-los.
Aquesta activitat consisteix en que els infants per grups de 3 o 4 plantaran llavors al jardí. Hauran de treballar en equip i utilitzar les eines de jardiner (rastrell, pala, regadora i llavors).
Activitat 11: Bits.
Per consolidar aprenentatges i aplicar-los.
Per mitjà de de les fitxes descobrirem nou vocabulari de les verdures del mes de Maig i com creixen les fruites.
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA UD4
Activitats inicial:
Activitat 12 :
Avui ens visita la família.
Dona una idea dels coneixements previs dels infants.
Ens visitaran mares i pares de nens que treballen al mercat, aportant la seva experiència i els ensenyaran com és el seu treball.
  • Forners: davantals i barret.
  • Peixater: davantals i dibuixos d'animals marins.
  • Fruiter: caixa registradora i diferents fruites.
Activitats de desenvolupament:
Activitat 13: Sortida al Mercat.
Fa referència a un dels oficis que s’han identificat propis de l’entorn immediat on està ubicada l'escola.
La sortida al mercat, ens permetrà connectar amb una infinitat d'aprenentatges. A més els infants veuran diferents professions, utensilis de treball, normes d'higiene, com la gent compra i com la gent ven.
Activitat 14:  Cançó dels oficis.
Fa referència al coneixement directe de l'entorn, amb aquesta activitat s’apropa als infants a la realitat.
Els infants escoltaran i ballaran la cançó dels oficis:

https://www.youtube.com/watch?v=TfJhY4W9y-c
Activitat de síntesi:
Som la barreja de molts ingredients.
Per consolidar aprenentatges i aplicar-los.
A l´aula tindrem un taula amb un ordinador, on els infants tindran l´oportunitat de conèixer, mitjançant una aplicació, els diferents tipus d´aliments amb diferents jocs i graus de dificultat. Utilitzaran el següent link:

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=2322
Activitat 16: Avui fem la compra.
Per consolidar aprenentatges i aplicar-los.
En el passadís de la llar d´infants es muntaran parades com les del mercat de la visita: fruteria, carnisseria, peixateria, fleca…. Es crearan grups de 3 nens, uns realizaran la compra amb una llista que els haurà donat les educadores i els altres atendran la parada amb el que els compradors li vagin demanant. Les educadores supevisaran el treball dels petits ajudant en tot el necessari.

SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA UD5
Activitats inicial:
Activitat 17: Animals de granja.
Dona una idea dels coneixements previs dels infants. L´activitat es comença amb la visualització del video, on gaudiran de la cançó Who says Moo?


A una de les parets és penja el mural de la granja, i els infants han d´agafar per parelles les fitxes dels animals de granja i posar-los al mural. Si agafen un animal que no es de la granja els hauran de posar a una caixa buida que serà la caixa dels altres animals. Quan tinguem el mural amb els animals enganxats, tornarem a escoltar la cançó i animarem als infants a repetir el nom de l´animal i la onomatopeia.
Activitats desenvolupament:
Activitat 18: Sortida al Veterinari.
Fa referència a un dels oficis que s’han identificat propis de l’entorn immediat on està ubicada l'escola.
Els nens tindran l'oportunitat de visitar una clínica veterinària que els acostarà al seu entorn més proper reforçant l'après en classe.
Activitat 19: Cançó dels oficis.
Fa referència al coneixement directe de l'entorn, amb aquesta activitat s’apropa als infants a la realitat.
Els infants escoltaran i ballaran la cançó dels oficis:

https://www.youtube.com/watch?v=TfJhY4W9y-c
Activitat de síntesi:
Activitat 20: Cuidem les nostres mascotes.

Per consolidar aprenentatges i aplicar-los.
Demanarem la col·laboració dels pares pequè cada nen porti un animal de peluix de les seves cases: lleó, ovella, ocell, vaca, peix… l´activitat consistirà que tots els nens hauran de cuidar a es mascotes al pati de la llar d´infants, donar-los de menjar, raspallar-los… amb les fitxes que aportin les educadores els nens hauran de relacionar elements… tots els dies cada nen es portarà a la seva casa un animal diferent i ho haurà de portar l´endemà ben cuidat, així successivament fins que tots els nens hagin portat a les seves cases tots els animals.
Quan acabi la setmana entre tots hauran de triar un animal que serà la mascota de la classe durant la resta del curs.
Activitat 21: Disfresses.
Per consolidar aprenentatges i aplicar-los.
Els infants disposaran d'una caixa on tindran diferents disfresses de diferents professions, deixaran volar la seva imaginació disfressant-se, fomentant així la socialització, la creativitat i la imaginació.